გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: მარინა მამალაშვილი.
საფეხური: დაწყებითი.
სწავლების საფეხური/ კლასი: დაწყებითი , VIკლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა: 18 მოსწავლე.
გაკვეთილის თემა: იაკობ გოგებაშვილის ,, ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი“.
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები დავაკვირვო და ვამსჯელო პერსონაჟთა ქცევაზე,
განუვითარო ჯგუფური, თანამშრომლობითი მუშაობის
უნარი, მიღებული ცოდნა
დააკავშირონ პრაქტიკასთან.
№
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო, წთ.
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება.
მასწავლებელი გაკვეთილის სათაურს დაწერს დაფაზე და
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეებს სთხოვს გაიხსენონ თუ რა იციან ერეკლე
მეფის შესახებ.
|
კითხვა-პასუხი |
მთელ კლასთან |
სახელმძღვანელი,
რვეული, დაფა,
|
2წთ.
5წთ
|
2
|
ახალი მასალის წარდგენის მიზნით კლასს ვთავაზობ მინი ლექციას.
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს თვალი მიადევნონ ტექსტს და რამდენიმე მოსწავლეს იხმარიებს ტექსტის გარკვეული ნაწილების ამოსაკითხად. შესწავლილი მასალის განმტკიცების მიზნით მასწავლებელი მოსწავლეებს ჰყოფს ჯგუფებად და თითოეულ ჯგუფს ეძლევა შესაბამისი დავალება.
იხ. დანართი 1.
|
მინი ლექცია
მასწავლებლის მიერ გაკეთებული პრეზენტაცია აქტიური კითხვა ჯგუფური |
მთელ კლასთან
მთელ კლასთან |
სახელმძღვანელო
კომპიუტერი,
პროექტორი. სახელმძღვანელო სახელმძღვანელო, თაბახები |
13წთ.
|
3
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს ზეპირი პრეზენტაციის დახმარებით წარმოადგინონ საკუთარი ნამუშევარი კლასის წინაშე.
პრეზენტაციის წარმოდგენის შემდეგ პრეზენტატორი უსვამს კითხვებს სხვა ჯგუფის წევრებს თუ რამდენად კარგად გაიგეს მისი ნასაუბრევი. |
ზეპირი პრეზენტაცია
კითხვა-პასუხი |
ზეპირი პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.
იხ. დანართი 2. მთელ კლასთან |
18წ.
|
|
4
|
შესწავლილი მასალის განმტკიცების მიზნით მაწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს დაასრულონ ,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე „ სქემა. ჩაწერონ რა ისწავლეს აღნიშნული გაკვეთილის დახმარებით.
|
,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე „ სქემა
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო
კომპიუტერი
|
3წთ.
|
5
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას შესაბამისი ინსტრუქციით , აძლევს მოსწავლეებს განმავითარებელ და განმსაზღვრელ
შეფასებას და ურიგებს წინასწარ შედგენილ ბარათებს თვითშეფასებისთვის.
|
თვითშეფასების ბარათები
|
ინდივიდუალური
|
4 წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლეები გაანალიზებენ მხატვრულ
ტექსტს, შეაფასებენ პერსონაჟთა ქცევას და ახალ ინფორმაციას დაუკავშირებენ
არსებულ ცოდნას.
შეფასება( მოსწავლეთა შეფასების კრიტერიუმები ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გაკვეთილის გეგმას)
მოსწავლეთა თვითშეფასების რუბრიკა
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის
|
ზოგჯერ
|
არასდროს
|
როცა სხვა საუბრობს ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის
|
ზოგჯერ
|
არასდროს
|
განსხვავებულ აზრს
ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის
|
ზოგჯერ
|
არასდროს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის
|
ზოგჯერ
|
არასდროს
|
ვიცი
|
მინდა ვიცოდე
|
ვისწავლე
|
დანართი 1.ჯგუფური მუშაობა:
1-ლი ჯგუფი:
-დაახასიათონ მეფე ერეკლე ტექსტის მიხედვით;
მე-2 ჯგუფი:
-დაახასიათონ ინგილო ქალი ტექსტის მიხედვით;
მე-3 ჯგუფი:
-ისაუბრონ ტექსტზე დაყრდნობით VIII საუკუნის საქართველოს პოლიტიკურ მდგომარეობაზე;
დანართი 2.
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
თემისა და
პრობლემის განსაზღვრა
|
ვერ საზღვრავს
კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
|
დახმარების
საშუალებით შეუძლია რამდენად-მე მიუახლოვდეს
სამიზნე თემას
|
არასრულფასოვნად
აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
|
საზღვრავს მიზანს,
მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები
|
ანალოგიებისა და
ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
|
არ შეუძლია
ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა
|
დახმარების
შედეგად ამოიცნო-ბს
ლიტ.პარალელებს
|
შეუძლია
დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს მაგალითები
|
მასალა კარგად
აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული პარალელების შესახებ
მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
ტექსტის მხატვრული
გააზრებ
|
არ იცნობს ტროპის
სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას
|
მითითების
მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის
ამოცნობა
|
შეუძლია ძირითად
მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
|
მსჯელობს ტროპის
სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ
მხატვრულ ფუნქციას
|
No comments:
Post a Comment